Exista viata dupa bac?

Nu am mai scris de ceva vreme pe blog, am luat o pauza in aceasta perioada a examenelor. S-a terminat cu bacalaureatul, mai am admiterea la facultate (cele doua examene care ma intereseaza cu adevarat). S-au afisat rezultatele. Nemultumita e un cuvant neinsemnat cand vine vorba de nota pe care am luat-o la romana. Extrem de putin spune acest cuvant in comparatie cu ce senzatii am incercat marti. Am depus, in mod evident, contestatie. Au aparut, acum, si rezultatele contestatiilor, iar eu ma intreb cum a fost posibil asa ceva. Cum este posibil, domnilor profesori, sa fie o diferenta de 1 punct si 55 de sutimi intre prima si a doua nota?

Inteleg ca este vorba de subiectivitate- suntem oameni, si noi, si profesorii. Facem greseli, avem propriile preferinte si poate ca nu voiam sa vedem in lucrare citate din Anne Ubersfeld, Andrei Serban, Constantin Noica ori Solomon Marcus, poate ne asteptam la lucrurile cliseice, spuse la fel de sute de elevi. Dar cum, CUM este posibil ca subiectivitatea ta sa mearga pana la 7.15? Cum este posibil ca dupa recorectare sa primesc 8,7 (ca sa va spun drept, nu sunt complet multumita nici de nota aceasta, dar banuiesc ca o diferenta de 2 puncte ar fi ridicat prea multe semne de intrebare) si diferenta sa fie mai mare de un punct si jumatate?  CUM, sa imi explice cineva, va rog, CUM este posibil sa iti bati joc de viitorul unui om?

Ma distantez de propriul caz si iti povestesc alte intamplari haioase. Haioase pentru cei din exterior, caci pentru cei vizati sunt de-a dreptul ridicole si jignitoare. Iti spun despre colega mea care a luat nota 9.8 dupa recorectare, initial avand 8.95 si despre o alta persoana din judet care a luat 10, in comparatie cu 8.9-ul de la inceput. Cum poti sa pui o nota sub 9 pe doua lucrari perfecte sau aproape perfecte? Sa mai fie vorba despre subiectivitate sau este o rautate gratuita, o invidie fara margini? Sunt sigura ca sunt multe astfel de exemple, atat in Buzau, cat si in tara. Din liceul in care am invatat eu (colegiu cu staif, cel mai bun din oras si unul dintre cele mai bune din tara, dupa cum au tot aratat statisticile), diferenta cea mai mare de punctaj a inregisrat-o subsemnata. Din judet nu va pot spune exact, nu m-am uitat mai mult in liste, sunt pur si simplu furioasa.

Sunt ferm convinsa ca decizia de a trimite lucrarile la corectat in alte judete a fost una luata pripit, fara a fi analizate si aspectele negative. Cei din minister se asteptau, probabil, la un grad de obiectivitate sporit. Haideti sa va spun un secret: s-a intamplat exact contrariul. Multi dintre profesori au tinut cont de alte criterii decat cunostintele dovedite de elev, altfel nu imi pot explica aceste note. Poate faptul ca un liceu din provincie, si nici macar dintr-un judet prea mare sau prea important, are  rezultate mai bune si este mai bine clasat decat liceul tau din capitala te-a influentat sa te razbuni pe niste elevi, pe niste copii si pe viitorul lor. Aceste diferente enorme, atat la Evaluarea Nationala, cat si la BAC ar trebui sa ridice niste semne MARI de intrebare. Ar trebui sa ne intrebam ce cauta acesti ‘dascali’ in invatamant si cu ce drept se vor aseza ei la catedra, din nou, in septembrie.

Domnule Ministru, dumneavoastra nu ar trebui sa va intrebati de ce atat de multi absolventi aleg universitati din Europa si fug de acest sistem bolnav. Domnilor reporteri, nu mai intrebati viitorii studenti la Oxford de ce pleaca din tara, ii insultati: pleaca pentru ca vor ca eforturile lor sa fie recunoscute, iar inteligenta lor pretuita. Domnilor profesori corectori, subiectivi pana la absurd, nu va intrebati de ce aveti salariile atat de mici, pentru ca nu meritati nici macar un leu, nu meritati sa ocupati un loc de munca in conditiile in care sunt atatia tineri pasionati si mult mai bine pregatiti care nu pot profesa din cauza dumneavoastra.

Am multe de spus. As putea povesti cum m-am simtit marti, cat am plans si cate intrebari mi-am pus. Ma rezum la urmatoarea afirmatie: nota aceea nu spune nimic despre mine- nici cea de la geografie (unde mi s-au scazut 0.2 sutimi), nici cea de la romana. Nota aceea arata ce am facut intr-o zi, nu ce am invatat in 12 ani, si este influentata de factori care nu tin de mine si de cunostintele pe care le-am acumulat. Eu stiu cine sunt, persoanele care ma cunosc o fac, de asemenea, stiu de ce sunt capabila si mai stiu ca Dumnezeu nu iti da mai mult decat poti duce. Experienta in sine mi-a mai aratat, inca o data, ca lucrurile care ti se intampla nu sunt intotdeauna corecte si ca trebuie sa lupti pentru a te ridica. Nu, nu ma doboara o nota, asa cum nu m-au doborat nici altele mai rele.

Sper din toata inima ca situatia aceasta penibila nu va trece neobservata si ca se vor lua masurile cuvenite, asa incat sa nu mai fie nevoie ca si alti elevi sa treaca prin asemenea experiente groaznice.

 

Tag-uri:

8 gânduri despre „Exista viata dupa bac?

  1. Ana Maria Blog 16 Iulie 2016 la 16:23 Reply

    Imi pare rau sa citesc ca ai trait o asemenea experienta. Eu am dat BAC-ul acum 3 ani si din fericire nu am avut astfel de evenimente neplacute, nici eu, nici colegii mei, dar o cunostiinta de a mea a patit acelasi lucru ca si tine anul trecut. Diferenta era la fel de mare ca si in cazul tau si intradevar este strigator la cer ca se intampla asa ceva …
    Oricum, asa cum ai concluzionat si tu, nota la BAC nu te defineste ca persoana, nu spune nimic despre tine.
    Multa bafta la admitere si capul sus🙂

    http://fashionsofa.net

    • R. 16 Iulie 2016 la 21:02 Reply

      Iti multumesc mult! Cel mai tare ma enerveaza faptul ca unele persoane se bazau pe media aceasta pentru a-si asigura un loc la facultate, nici nu vreau sa am gandesc cum au trecut ele prin asta.
      Te pup!

  2. iuliascorner 16 Iulie 2016 la 21:46 Reply

    Imi pare rau sa aud ca ai patit asa ceva😦. Nu este normal sa se intample asa ceva, cum nu sunt normale nici multe alte lucruri in tara asta! Sper sa treci cu bine peste si mult succes la admitere :*!

    http://iuliascorner.wordpress.com/

    • R. 17 Iulie 2016 la 21:30 Reply

      Multumesc mult, Iulia! Din pacate asa este- multe lucruri nu sunt corecte..
      Hugs

  3. anirodniram 16 Iulie 2016 la 22:36 Reply

    Imi pare rau ca ai trecut printr-o experienta de genul!😦
    Eu am dat bacul anul trecut si am avut o mare problema cu nota la proba 3. Am dat la economie, stiam ca am facut de un 8,5 (eram nesigura doar pe un subiect facut si ma gandeam ca daca e bine si ala o sa fie chiar o nota de 9), in schimb m-am ales cu un 7,60. Mi-a fost frica si nu am depus contenstatie, insa am aflat apoi ca tuturor colegilor mei care au depus contestatie la aceasta disciplina li s-a marit nota cu minim 1pct… Mi-a parut extrem de rau ca nu am fost mai sigura pe mine si ceea ce stiam si am renuntat asa usor.
    Am inteles ca nu o nota ma definea, ci cunostintele acumulate. Acum am terminat cu bine primul an la facultate si am fost singura din grupa mea care a lua examenul la economie cu 10 ( si l-am luat din presesiune)…
    Succes la admitere! Sa fii sigura pe tine si pe ceea ce stii, da tot ce ai mai bun si sigur lucurile vor fi mai bune pe parcurs! :*

    • R. 17 Iulie 2016 la 21:35 Reply

      Multumesc ca ai impartasit cu mine experienta ta! Felicitari pentru notele mari- s-a intors roata acum, haha. Este bine ca nota aceea nu te-a impiedicat sa iti atingi scopurile.
      Succes si tie mai departe! Merci pentru cuvintele frumoase!!

  4. Andraxela 27 Iulie 2016 la 16:40 Reply

    Mai pot spune ceva? Da, sistemul de invatamant din Romania lasa de dorit, ne demoralizeaza total. Pragul de 0,5 sutimi pt modificarea notei mi se pare chiar stupid, intrucat pe unii chiar ii poate afecta (nu e neaparat cazul meu). Ce sa mai zic de faptul ca lucrarile din judetul nostru au fost corectate de maghiarii care folosesc lb. romana foarte rar? Nereguli de genul sunt peste tot, in orice domeniu. Multe nu se vor schimba, noi trebuie doar sa depasim momentul si sa ne axam pe ceea ce vrem cu adevarat…
    Felicitari, draga mea, stiu ce efort se afla in spatele acestor rezultate. Mult succes pe mai departe! :*

    • R. 28 Iulie 2016 la 15:00 Reply

      Super punctat, Ale. Felicitari si tie si mult, mult succes! Te imbratisez!

Lasă un răspuns

