Reteta de cookies (magici)

20160208_142525

Am promis o reteta simpla de cookies, asa ca acum o saptamana am prestat fursecuri. Nu orice fel de fursecuri, noi (eu si mini ajutorul meu de bucatar) le-am facut magice. In continuare, iti prezint reteta orginiala si poze din timpul procesului, dar si cateva mici schimbari facute de mine. Sper sa iti placa!

INGREDIENTE:

450 gr. faina
250 gr. margarina pentru prajituri sau unt
300 gr zahar
2 oua
200 gr. cubulete de ciocolata
1 praf de copt
1 praf de sare

Optional: 1 lingura de cacao

***

20160208_104302

Principala schimbare facuta de mine a fost sa adaug, in loc de clasicele chocolate chips, diverse ornamente fun pentru prajituri, adica cele tinute de domnisoara stirba din imagine.

MOD DE PREPARARE

1

Se amesteca zaharul cu untul (la temperatura camerei) taiat cubulete, apoi se adauga ouale.

2

In prealabil, am amesteca faina cu praful de copt.  Pentru a colora putin fursecurile, am eliminat o lingura de faina din compozitie si am adaugat una de cacao.

3

Amestecul amintit mai sus (faina, praful de copt si lingura de cacao) le-am incorporat, treptat, in compozitie. La final, am adaugat ingredientele magice: inimioarele si bombonelele de zahar (sau ‘alea care se pun pe coliva’, dupa cum le-a descris, cu mare afectiune,bunica-mea), plus treburile celelalte care aduc a M&M’s, amestecandu-le cu o lingura de lemn.

4

Din aluatul obtinut se formeaza niste bilute, exact ca si cum ai face niste perisoare. Este foarte important sa ai la indemana un bol cu apa pentru a avea mainile umede in permanenta, caci compozitia este foarte lipicioasa. Bilutele se asaza pe o tava- acoperita cu harie de copt, la o distanta considerabila una fata de cealalta, deoarece, in timpul petrecut in cuptor, fursecurile cresc destul de mult si exista riscul de a se lipi intre ele (si nu vrei sa faci un cookie cat tava, nu?)

20160208_110722

Tava am asezat-o in cuptorul preincalzit, cam la jumatate. Focul l-am lasat mic si am asteptat circa 20 de minute. Acum depinde, evident, de fiecare cuptor in parte: la mine in timpul asta sunt gata, de obicei. Le poti verifica usor: atunci cand marginile se rumenesc, poti incerca sa ridici una din ele si sa vezi cum arata pe fund- daca acesta este usor mai inchis la culoare decat restul, inseamna ca sunt gata (e mai usor sa iti dai seama daca nu adaugi cacao- contrastul este mai mare). Nu le lasa foarte mult, deoarece se vor intalni prea tare.

20160208_112600

Se recomanda sa fie asezate pe un gratar (eu le-am pus pe grill-urile de la cuptorul cu microunde) pentru a se raci.

20160208_142536

Cerne putin zahar pudra peste si fursecurile sunt gata.

Pofta buna!

***

Aceasta este reteta pe care eu o urmez atunci cand fac cookies. Sper sa iti placa! Daca iti place genul acesta de articole, nu ezita sa imi spui- am o reteta de crumble de mere… yum!

–xo, RaM(artha Stewart)ona

Tag-uri:,

8 gânduri despre „Reteta de cookies (magici)

  1. justpink3005 21 Februarie 2016 la 18:56 Reply

    Wow ce bine arata❤ trimiți și prin posta???? Vreau și eu :*

    • R. 21 Februarie 2016 la 19:12 Reply

      Ma bucur ca iti plac🙂

  2. Lorena 21 Februarie 2016 la 20:28 Reply

    Yummy! Vrem si nooooi! :* Ce ajutor de bucatar dragut!🙂
    Sa mai postezi retete, cred ca in weekend fac si eu cookies magiques. Hi hi😀
    Pupici, Ramonel! :*

    • R. 22 Februarie 2016 la 14:20 Reply

      Daca faci, sa imi trimiti poze neaparat!!
      Te puuuup, Lori!

  3. Addicted Alexandra ❤ 23 Februarie 2016 la 21:11 Reply

    Mmmmmm iubesc dulciurileeee, trebuie sa incerc si eu reteta❤

    • R. 25 Februarie 2016 la 15:38 Reply

      Sper sa iti placa🙂

  4. iuliascorner 24 Februarie 2016 la 5:26 Reply

    Arata foarte bine, felicitari fetelor🙂

    • R. 25 Februarie 2016 la 15:36 Reply

      Multumim, multumim!❤

Lasă un răspuns

