Ce am invatat in 18 ani

Era un vers intr-o melodie care suna cam asa: ”Am invatat ca mai am multe de invatat”.

Nu s-a produs azi o schimbare, nu m-am trezit avand constiinta faptului ca, de azi, sunt adult (in acte). Nu ma simt de 18 din dimineata aceasta, ci de ceva vreme deja. Ma frapeaza, uneori, faptul ca sunt mai matura decat persoane cu o experienta de viata (cu mult) mai vasta decat a mea. Da, ma consider o persoana matura, dar, in acelasi timp, imi pastrez latura de copil vie. Ce are a face una cu cealalta? Maturitatea si varsta sunt doua treburi diferite si care nu depind una de cealalta, daca ma intrebati pe mine. Daca e sa ma dau pe mine la o parte, am cunoscut persoane de aceeasi varsta cu a mea care sunt mult mai organizate si cu capul pe umeri fata de cunostinte adulte. In orice caz, am invatat cate ceva- din propria experienta, din experienta altora, ma rog. Am zis sa impartasesc cu voi, poate rezonam in anumite privinte, poate ma contraziceti sau, de ce nu, poate ma invatati si voi ceva.

3HdEKqRSNOsECo5lSk9uSZnCVeqRfSNnW_siMtXx1HE,vI41VR48a2A_2NBzOXucTY8YI20Esxx8wS69OIIOH-A

  1. Am invata ca trebuie sa imi apreciez familia si prietenii. Am norocul de niste parinti minunati fata de care nu ma simt constransa si cu care vorbesc fara teama de a fi inteleasa gresit, asemenea unei conversatii cu prietenii. Si, daca rudele nu ni le putem alege, prietenele mele extraordinare pot spune ca sunt a doua mea familie, cea ‘aleasa’. Prietena mea cea mai buna imi este mai mult ca o sora (cliseic, stiu, dar ne cunoastem de cand am invatat sa articulam cateva cuvinte si, cumva, relatia dintre noi a rezistat atatia ani), iar fetele cunoscute in liceu… ei bine, am avut (toate 9) norocul de a ne gasi si de a trece impreuna prin cei aproape-4 ani de liceu si ma simt incredibil, dar incredibil, de bogata cu ele alaturi, caci sunt niste persoane fantastice.
  2. Am invatat ca Dumnezeu nu iti da mai mult decat poti duce. Sigur, viata nimanui nu e perfecta, fiecare are de infruntat propriile probe (ah, imi suna tare asemanator cu Harap Alb asta). Idee este ca trebuie sa treci prin toate cu capul sus, sa iti insusesti anumite lectii si, la final, sa fii mai puternic.
  3. Am invatat ca unele relatii de prietenie se racesc/se rup si asta este perfect in regula. Daca nu mai sunt prietena atat de buna cu x, asta nu inseamna ca x e o persoana rea sau ca relatia era ‘toxica’. Atunci cand doi oameni au conceptii diferite si, pur si simplu, nu se mai sincronizeaza, e normal ca aceste persoane sa o ia pe drumuri separate. Daca se mai intersecteaza sau nu, asta e alta poveste, dar loc de ‘buna ziua’ trebuie sa lasi intotdeauna- nu uita ca l-ai numit pe x prieten cativa ani.
  4. Am invatat ca trebuie sa invat cate ceva de la toate persoanele din jurul meu. Pana si exemplele negative sunt folositoare, asa ai idee ce nu trebuie sa faci. Nu o sa ai niciodata suficienta experienta, asa ca e bine sa ‘furi’ din a celorlalti-asculta sfaturile, observa comportamentele altora, insusete-ti ce admiri si asigura-te ca te indepartezi de ce nu e tocmai… okay.
  5. Am invatat ca doar muncind pot ajunge acolo unde imi doresc. Asta cred ca e un lucru important, sa intelegi ca nimic nu pica din cer si ca doar prin fortele proprii poti realiza un lucru important.
  6. Am invatat ca nu trebuie sa depind de cineva/ceva. Eu trebuie sa ma incredere in mine si sa fiu capabila sa ma descurc singura in orice situatie, nimeni nu o sa fie in permanenta langa tine pentru a te indruma. Sigur, este minunat sa stii ca ai la cine apela atunci cand ai nevoie.
  7. Am invatat sa rad, sa dansez, sa ma simt bine si sa ma bucur de fiecare moment. Viata ne ofera atatea intamplari placute, atatea lucruri mici, dar insemnate, care rebuie exploatate la maximum.
  8. Am invatat ca nu trebuie sa imi justific fiecare gand, fiecare actiune. Singura persoana careia ii sunt datoare cu explicatii sunt eu, persoanele care ma iubesc cu adevarat nu au nevoie sa stie ce m-a facut sa iau o anumita decizie , ei o accepta si ma sustin.
  9. Am invatat ca trebuie sa fiu eu. Cu toane (am destule), cu sensibilitatea-mi caraceristica, cu tot ceea ce ma face pe mine… eu. Sunt persoane care or sa ma accepte, persoane care nu or sa o faca. Si, cum spuneam mai sus, nu trebuie sa imi justific  personaitatea. Take me as I am or watch me as I go!
  10. Si, cel mai important, am invatat sa apreciez si sa fiu recunoscatoare pentru tot ce am. Sunt inconjurata de oameni minunati, sunt sanatoasa, invat intr-un super liceu. Sunt atatea lucruri pe care le luam de-a gata: hainele frumoase, rujurile colorate, apa curenta si Internetul, iar atunci cand stai sa te gandesti iti dai seama ca sunt persoane care nu au nici un colt de paine.

 

De spus ar mai fi multe, dar ma rezum aici. Va multumesc mult pentru sustinere!

–xo, Ramona

Tag-uri:

4 gânduri despre „Ce am invatat in 18 ani

  1. iuliascorner 17 Octombrie 2015 la 23:04 Reply

    Esti un om tare frumos, draga mea, inside&outside si ma bucur ca te cunosc (chiar si, doar asa, virtual) 💙!te imbratisez si la multi ani din nou 🌸🌸🌸!

    • R. 17 Octombrie 2015 la 23:44 Reply

      Iulia, iti multumesc mult! Comentariile tale imi fac intotdeauna ziua mai frumoasa! Te pup!!

  2. Lorena 7 Noiembrie 2015 la 20:57 Reply

    Hei, Ramo! Mi-e dor de postarile tale, abia astept sa revii cu noi articole. E foarte interesant articolul asta, sunt si eu constienta de lucrurile expuse de tine, insa uneori imi vine mai greu sa le pun in practica… si eu am parte de o sensibilitate acuta, iar asta ma afecteaza destul de tare. Astept cu drag noi articole, intotdeauna ma binedispui, iar asta imi place la tine. Te pup!!! ♥

    • R. 7 Noiembrie 2015 la 20:59 Reply

      Acum vine unul nou, stai pe fir :))
      Iti multumesc mult pentru cuvintele frumoase, Lori! Te imbratisez cu maaare drag!

Lasă un răspuns

