Tuesday’s Tip #16: Cum am inceput sa beau 2L de apa pe zi

six-bottles-of-water

E trecut binisor de ora 2 noaptea. Inchisesem deja laptop-ul, asezasem telefonul pe masa si astept sa ma fure somnul. Mi se face sete, dar imi amintesc ca am lasat sticla cu apa in bucatarie. Nu, nu ma mai ridic acum din pat, nu o sa mor deshidratata noaptea asta. Apa, apa…. oare cata apa am baut azi? Fac un mic inventar in minte: la micul dejun nu am servit asa ceva, la pranz un pahar de Cola, la cina… inca un pahar de Cola. Ce? Reiau povestea. Nu, in ziua aia nu pusesem pe limba nici macar o picatura de apa. A fost de-a dreptul socant. Acesta a fost momentul in care am realizat ca exista o problema care trebuia sa o rezolv imediat. Mai jos va voi povesti cum si va voi da cateva sfaturi care sper sa va ajute.

Nu va spun povesti de adormit copiii. Eu eram persoana care pleca dimineata de acasa cu o sticla de apa de 0.5 si ma intorceam fie cu ea aproape plina (sa spunem ca luam o gura, dupa dupa ce/daca mancam ceva), fie cu ea jumatate goala pentru ca se servise altcineva din ea. La pranz si cina beam Nestea sau alt suc si poaaate puneam sticla de mai sus la capul patului si, daca aveam noroc, o goleam. Uitam, efectiv, sa beau apa, iar daca aveam suc in casa (ceea ce se intampla mai mereu), o ignoram complet.

Cred ca primul pas este sa intelegi ca exista o problema. Asta pare sustrasa dintr-un ghid pentru alcoolici. In orice caz, trebuie sa iti dai seama ca nu e okay sa nu consumi nici un litru de apa pe zi si sa vrei sa modifici asta.

Ceea ce pe mine m-a ajutat foarte mult a fost sa incep o sticla de apa de 2L in fiecare dimineata. Stiu ca in ziua respectiva trebuie sa o termin. Beau doua pahare la prima masa a zilei, inca doua la pranz si, ati ghicit, inca 2 la cina. Acum ajung, de obicei, pe la jumatate/ceva mai putin de jumatate din sticla. Urmeaza sa ma refugiez in dormitor dupa cina, asa ca iau sticla de apa cu mine, alaturi ce ceva de rontait (complet nesanatos, in general, asta e alta discutie). Cum ma culc (mult prea) tarziu, am timp sa consum si restul apei. A doua zi, o luam de la capat.

bottiglie-plastica

Din punctul meu de vedere, apa plata se consuma mult mai usor. Nu imi place cea carbogazoasa, ca sa fiu sincera, si nu pot bea mai mult de un pahar. Va recomand si voua sa adoptati apa ‘fara bule’, asa cum ii spune o anume pustoaica de 5 ani, nu vreau sa ma dau experta in domeniu, poate ma insel, dar, din cate stiu eu, aceasta este cea recomandata.

Un alt pas foarte important a fost sa nu mai cumpar Nestea, Cola sau Dumnezeu mai stie ce prostioara dulce si atractiva. Eliminam tentatia de la bun inceput.

O alternativa perfecta a bauturilor din comert sunt sucurile naturale din fructe facute in casa sau limonada/ apa cu fructe. Eu am cumparat lamai si mi-am facut cate o sticla mare cu limonada cu miere si frunze de menta.

Ceaiurile sunt, din nou, o alegere inspirata. Le preparati si le lasati sa se raceasca, adaugati cateva cuburi de gheata et voila! ice tea facut in casa.

Daca voi credeti ca o sa uitati, totusi, sa va hidratati pe parcursul zilei va puteti seta alarme la telefon pentru a va aminti sa dati o fuga pana la frigider.

Important de mentionat este ca nu toti avem nevoie de 2L de lichide. Aceasta este o variabila ce depinde de inaltime, greutate, dar si de efortul fizic depus. Eu, spre exemplu, am folosit acest calculator si am aflat ca am nevoie de 1.8 litri.

Sper ca v-a fost de ajutor acest articol!

Follow me:

Facebook  Instagram  Tumblr Pinterest

 Kisses,

R.

Tag-uri:

8 gânduri despre „Tuesday’s Tip #16: Cum am inceput sa beau 2L de apa pe zi

  1. skivomady 28 Iulie 2015 la 21:57 Reply

    Am o aplicatie foarte draguta care ar putea ajuta. Se numeste ‘Waterbalance’ si chiar te motiveaza sa consumi mai multe lichide.

    • R. 28 Iulie 2015 la 23:10 Reply

      Foarte fain, multumesc ca mi-ai spus! O sa o descarc si eu sa vad cum e🙂

  2. Kleopatra 28 Iulie 2015 la 22:00 Reply

    Multumesc pentru link, foarte util.

    • R. 28 Iulie 2015 la 23:11 Reply

      Ma bucur ca iti place! Te pup

  3. Ioana Alexe 29 Iulie 2015 la 2:21 Reply

    Eu am nevoie de 2.4 L și mă chinui să ajung la 1.5. LA fel ca tine, am realizat că nu e bine și am început să beau mai multă, la îceput forțat, apoi de nevoie și încerc să cresc cantitatea :*

    • R. 29 Iulie 2015 la 19:56 Reply

      Sper sa reusesti sa ajungi sa consumi cantitatea optima🙂 Kisses

  4. Dalia 29 Iulie 2015 la 10:52 Reply

    Si eu am inceput sa beau apa abea cand mi-am dat seama ca am cumparat o sticla de apa de 2L in urma cu 3 zile si nu am baut din ea nici macar jumatate. Pe mine m-a ajutat sa imi cumpar baxuri de 0.5L, asa am peste tot prin casa cate o sticla de apa. Langa laptop am mereu un pahar cu apa si am grija sa fie mereu plin. De cand am inceput sa beau mai multa apa, mi-am dat seama ca nu mai poftesc la sucuri… si asa de rau m-am obisnuit cu apa incat uneori disper cand nu am apa in jurul meu :-))

    • R. 29 Iulie 2015 la 20:02 Reply

      Mie nu mi-a functionat metoda aceasta, consumam apa din pahar si uitam sa il mai umplu. Acelasi lucru mi s-a intamplat si mie, acum nu mai simt nevoia de Cola :)) te pup!

Lasă un răspuns

