The asking books tag

Inca nu m-am adaptat complet la noul program, inca nu am invatat sa imi organizez timpul, dar sunt pe drumul cel bun (cred, sper). Am niste posari care asteapta sa fie scrise de ceva vreme, insa am niste probleme cu descarcatul pozelor, prin urmare, astazi, completez un tag frumos tare pe care il fur de pe blogul Deenei. Cred ca v-am mai spus ca iubesc cartile, nu? Ei bine, acum o sa va vobesc mai pe indelete despre ele.

1.Cartea/povestile preferate din copilarie?
Fetita cu chibrituri clar. Si imi placeau si multe basme, din care aminesc Tinerete fara batranete, viata fara de moarte. 
2. Ce citesti acum?
Pfhaa, buna intrebare. Am muuulte carti incepute: Will Grayson, Will Grayson (inceputa si pusa pe hold acu ceva vreme), Pe aripile vantului (si din asta m-am oprit, nu mai suportam un anume personaj), Madame Bovary, o carte de nuvele de Hemingway, Attachments, Howl, Tes mots sur mes levres si mai trebuie sa citesc Epopeea lui Ghilgames pentru scoala.
 3. Ce carte vrei sa cumperi, dar astepti o reducere masiva?
Vreau sa imi iau mai multe carti, printre care vreo 2 de Alice Munroe, Apa pentru elefanti, cateva carti de Jane Austen… lista e intermindabila la capitolul asta.
4. Obiceiuri rele in ceea ce priveste cartile?
O sa fiu aratata cu degetul pentru asta, insa imi place sa scriu pe carti. E ceva dezvoltat relativ recent, inainte nici nu as fi conceput asa ceva si nu intelegeam de ce se practica treaba asta. Simt ca personalizez cartea daca subliniez cate ceva sau adaug comentarii, devine a mea, o parte din mine.
 5. Ce carte astepti sa citesti cu nerabdare?
Emma de Jane Austen si Lovebook pe care am primit-o acum aproape un an si nici pana in ziua de azi nu am apucat sa o citesc.
6. Ai un  e-reader?
Nu, dar am o aplicatie pe telefon foarte, foarte utila. V-am povestit mai multe aici, imi mentin parerea. Este aplicatia mea preferata, am citit peste 50 de carti pe ea si am 60 (da, 60) care ma asteapta. Daca vreti mai multe detalii, va astept intrebarile in comentarii sau pe mail (aveti formularul de completare in dreapta).
 7. Preferi sa citesti o singura carte sau mai multe in acelasi timp?
Una. Prefer sa citesc doar una, insa se mai intampla sa incep, ca acum, vreo 5 carti si sa nu citesc nimic pentru ca nu stiu ce sa aleg.
 8. Ti s-au modificat obiceiurile in ceea ce priveste cititul de cand ai un blog?
Intrebarea asta e facuta pentru fete cu bloguri dedicate carilor, deci trec peste.
 9. Ultima carte pe care ai citit-o si ti-a placut mult.
Elsewhere de Gabrielle Zevin mi-a placut mult. E mega simpatica.
 10. Cartea preferata pe care ai citit-o anul acesta.
Daca nu pun la socoteala Mare Tranquillitatis pe care am recitit-o de 2 ori in 2014 si care a fost descoperita in 2013, atunci We were liars de E. Lockhart, a doua mea carte preferata. Este absolut superba, urmeaza sa o recitesc si o sa fac si o recenzie.
 11. Unde îți place să stai atunci când citești?
Daca e vorba de placut, atunci la mine in pat sau, pur si simplu, pe podeaua camerei mele.
 12. Cel mai incomfortabil loc unde ai citit?
In maxi-taxi/autobuz in drum spre scoala. Inghesuita si inconjurata de mirosuri nu prea placute.
 13. Poți să citești în autobuz?
 Exact ce ziceam mai sus. Pot sa citesc in orice mediu, sincer.
 14. Unde, în natură, ți-ar plăcea să citești?
Hmm, undeva la umbra, pe o pajiste cu flori frumos mirositoare. Si cu niste adiere de vant in peisaj, daca se poate.
 15. Ce reguli ai atunci când împrumuți cărți?
Nu prea imprumut carti, nici nu am foaaarte multe. Si regula ar fi sa mi-o inapoiezi in maxim 2 saptamani, ca devin paranoica. Ma rog, imprumut din cartile mele lui bff si prietenilor apropiati, in general.
16. Ai împrumutat cărți vreodată?
De la sus numita bff (care ma aprovizioneaza mai mereu cu lecturile obligatorii pentru scoala) si de la biblioteca, unde am fost foarte recent dupa o pauza luunga.
17. Scrii ceva pe marginea filelor din cărți?
Doar pe margine? Daca mie imi vine sa ma iau de personaju’ ala sau sa subliniez un citat sau sa comentez si eu o chestie o fac si gata.
18. Chiar dacă este o carte veche?
Bine, nu prea imi vine sa agesez cartile vechi. Dar nu stii niciodata, deci..
 19. În ce limbă preferi să citești?
Engleza. Nu ca incerc sa imi dau aere ‘Vai, draga! E prea mainstream sa ciesti in romana!’, doar ca am gasit de nenumarate ori greseli de traducere mult prea evidente (si mai evidente atunci cand ai citit respectiva carte de 2 ori in engleza). Plus ca, dupa parerea mea, are alt farmec, iar stilul autorului se remarca mai bine.
20. Ce te face să iubești o carte?
Nu stiu, personajele, stilul… nu stiu. Ce te face sa iubesti un om?
 21. Ce te inspiră să recomanzi o carte?
Daca mie mi-a placut foartefoarte mult, atunci posibil sa o recomand, dar doar daca ma gandesc ca persoanei respective i s-ar potrivi.
22. Genul favorit?
Nu am unul favorit. Probabil young adult, pentru ca din genul acesta fac parte si cartile mele preferate.
23. Genul pe care îl citești foarte rar este?
Iar nu stiu ce sa va spun. Filozofie, probabil. Nu ma arage momentan.
24. Ce ai alege între a lectura cărți propuse profesorul de istorie, de fizică, de geografie sau de biologie?
Colegele care ma citetesc or sa rada, pun pariu :)). Okay, excludem profesorii de fizica si biologie pentru ca avem niste traume aici. Probabil as citi ceva recomandat de (fostul /sobs/) profesor de istorie. Doar pentru ca imi place putin mai mult istoria decat geografia (ramane intre noi, da?)
 25. Ai citit vreodată o carte stand-alone?
Umn. DA?! Normal.
26. Coperta preferată a unei cărți.
Iuuubesc coperta de la Ignite me de Tahereh Mafi. Nu e absolut superba?

27. Cartea/seria preferantă momentan?
Cartea preferata ramane Mare Tranquillitatis de Katja Millay, citita de 4 ori. Acum am descarcat-o in franceza pentru a 5-a lectura.
 28. Gustarea preferată atunci când citești este?
Imi place sa beau ceva cald, niste cappucino de preferat, sau ciocolata, intotdeauna fara crema.
29. Numește un caz în care spoilerele ți-au ruinat cititul?
Nu cred ca s-a intamplat. Mie imi plac spoilerele, si la seriale, si la carti. N ma face sa fiu mai putin entuziasmata sau ceva.
30. Cât de des ești de acord cu anumite critici aduse unei cărți?
Depinde de critici. Dupa ce citesc anumite carti imi place sa citesc comentariile lasata pe Goodreads, incercand sa ma detasez putin si sa inteleg si perspectiva altor oameni. Uneori sunt de acord, uneori nu. Depinde.
31. Cum te simți atunci când scrii recenzii negative?
Nu am scris recenzii pana acum (nu aici, oricum, si cea pe care am scris-o candva, undeva, nu era negativa), insa nu ma simt foarte vinovata. Am motive obiective atunci cand vorbesc de rau despre o care (vezi previzibilitate, plot cheesy and so on).
 32. Dacă ai putea să citești într-o limbă de mult pierdută care ar fi aceea?
N-as face-o. Si,  asa cum a spus si Deena, nu latina, oricum. Asta e punctul meu slab.
33. Cartea ce te-a făcut să treci prin cele mai multe emoții.
Jur ca am citit mai multe carti, insa Mare Tranquillitatis, din nou. E o carte bogata in emotii, in stari, te poarta prin multe senzaii.
 34. Cartea din cauza căreia ești nervoasă și te temi să o începi.
Iliada si Odisea. Brr.
35. Poetul favorit.
Posibil sa sune rasuflat, dar imi place Eminescu. Acum ceva ani citeam Eminescu din placere, nu pentru ca ne cereau la scoala. Din cat am citit eu pana acum din Howl, imi place si Allen Ginsberg, dar nu e  ceva sigur :)).
 36.Câte cărți îți fac cu ochiul momentan?
Hahahahaha. V-am zis ca am vreo 60 in asteptare doar pe telefon, nu?
37. Cât de des returnezi cărțile bibliotecii fără să le citești?
Am imprumutat saptamana aceasta carti de la biblioteca dupa foaaare mult timp. Insa, acum ceva vreme, mi se mai intampla sa returnez carti pe care nu apucasem sa le citesc din cauza programului prea incarcat.
 38. Personajul preferat dintr-o carte.
Nastya Kashnikov din… Mare Tranquillitatis.
 39. Răufăcătorul preferat dintr-o carte.
Aici e o chestie de perspectiva, insa il aleg oricum pe Warner din seria Shatter me.
40.Ce cărți ai vrea să citești în vacanță?
Cea de iarna, nu? Vreau sa citesc niste clasici englezi, cred. Si multe multe multe altele.
 41. Cât de mult ai rezistat fără să citești?
In timpul scolii am saptamani foarte aglomerate in care nu pot sa citesc constant si, atunci cand termin o carte, nu incep alta tocmai din aceasta cauza.
 42. Numește o carte pe care nu ai putut să o termini!
Cum spuneam si mai sus, Pe aripile vantului e pusa pe hold. De ce tocmai cartea aceasta? Pentru ca nu o suport pe Scarlett. Da, bine, personajul e conturat super, are viata si dimensiune si ce vreti voi, dar eu nu agreez absolut de loc genul acesta de persoana. Am nevoie de ceva timp pana sa ma reapuc de ea, deocamdata sentimentele nu s-au sters destul de mult.
 43. De ce anume ești distras cu ușurință atunci când citești?
De teme :)) Si nu ma distrag atat de tare, sincera sa fiu, insa acelea sunt prioritare.
 44. Ecranizarea favorită a unei cărți.
The hunger games 1&2, foarte bune. Abia astept si prima parte din 3.
 45. Cea mai dezamăgitoarea ecranizare a unei cărți.
Vampire Academy, seria mea de suflet. Chiar aveau cu ce sa lucreze, zic eu, actiune, romance, alea alea. Nu, sigur ca a trebuit sa fie facut super prost si sa  ma dezamageasca.
 46. Cei mai mulți bani pe care i-ai cheltuit deodată într-o librărie.
Nu imi cumpar multe carti intr-o singura zi. Majoritatea le primesc, oricum, cadou.
 47.Cât de des sari peste paragrafe doar ca să citești mai repede?
De obicei la cartile cu ceva actiune mai sar peste niste fraze descriptive ca sa aflu mai repede deznodamantul conflictului.
48.Care este motivul pentru care ai renunța la o carte, deși ești la jumătate?
Daca personajul principal e egoista, self-centered si manipulatoare. Sau daca nu imi place deloc stilul autorului.
 49. Îți place să păstrezi cărțile în ordine?
Eu sunt o persoana super dezordonata, insa in biblioteca si in cosmetice e mereu ordine. Si mama se mira de asta.
50. Preferi să păstrezi cărțile sau să le dai altcuiva după ce le citești?
Le pastrez! Cine stie cand o sa vreau sa recitesc o anumita carte.
 51. Sunt cărți pe care le-ai evitat până acum?
Cele care se anunta a fi ‘grele’ si ‘filozofice’ si biografiile.
 52. Numește o carte ce te-a făcut furios!
Mare Tr…. M-a enervat foarte tare Eve de Anne Carey. Auzisem lucruri foarte bune despre carte, insa nu se ridica la nivelul asteptarilor mele. Sorry, boo. Am si a doua carte din serie si e posibil sa o citesc atunci cand nu o sa mai am ce.
53. O carte ce nu credeai că îți va plăcea, dar ți-a plăcut!
Maitreyi de Mircea Eliade credeam ca o sa fie doar o lta carte obligatorie pentru ora de romana, insa m-a surprins placut si chiar am indragit-o.
 54. O carte ce credeai că îți va plăcea, dar nu ți-a plăcut!
Iubire de Katie Cotugno. Eoh, not ever again. E previzibila si autoarei nu prea ii iese cam nimic din ce isi propune in cartea aia, din punctul meu de vedere. Nu o recomand. Ah, poate fetitelor de 12 ani care iubesc bad boy-sii le-ar placea.
Cine a citit tot merita o medalie de aur! Mi-a facut placere sa completez leapsa aceasta, a fost super amuzanta. O nominalizez, in mod specil, pe Dee pentru ca stiu ca si ea citeste multe carti frumoase. Restul persoanelor ineresate sunt invitate sa o preia, ca intotdeauna!

 Kisses,

R.

P.S.: Nu uitati de giveaway!

Tag-uri:,

4 gânduri despre „The asking books tag

  1. Dee 29 Septembrie 2014 la 8:01 Reply

    Iti multumesc pentru nominalizare1
    Trebuie sa ma mobilizez si eu si sa imi iau restantele la TAG-uri.😉
    si eu imi doresc sa citesc Emma, de fapt..as citi toate cartile scrise de Jane austen. sunt pe lista, unele sunt chiar in biblioteca si asteapta…;))
    Pupici

    • R. 29 Septembrie 2014 la 16:13 Reply

      Eu de mult incerc sa citesc ceva de Austen si nu am reusit, insa acum sunt hotarata :)) Kisses

  2. Iulia 2 Octombrie 2014 la 9:08 Reply

    Iti recomand si Jane Eyre & Mandrie si prejudecata, daca tot esti la capitolul Jane Austen!😀 P.S.: Ambele au fost ecranizate.
    http://www.makemeup28.blogspot.ro

    • R. 2 Octombrie 2014 la 14:27 Reply

      Si acelea sunt trecute pe lista. Am vazut ecranizarea la Mandrie si prejudecata si mi-a placut foarte mult😀
      Iti multumesc pentru comentariu, te pup!

Lasă un răspuns

