R is for Redecoration #2: Mobila

y6

Cred ca marea problema a celor care proiecteaza canapele, paturi, fotolii, scaune and so on, este cum sa imbine aspectul cu comfortul. Cred ca am vazut cu totii ACEA sofa pur si simplu superba, cu tapiterie inflorata, cu brate si manere din lemn, cu un aspect ce l-as caracteriza ca fiind classy&fabulous. Surpriza, surpriza, insa! Dupa ce iti schimbi toate planurile pentru camera respectiva, schimbi culoarea peretilor din nou pentru ca nu se asorteaza, arunci fotoliile ce le-ai cumparat in urma cu 1 an pentru ca cele din set arata way better, realizezi ca noua ta canapea este atat de incomoda incat iti vine sa tipi. Si nu mai zic de toata durerea de cap cu sifonierele, masutele de toaleta, noptierele sau comodele. Clar, mobila este greu de ales: cum imi dau seama care o sa arate mai bine in camera? Dar daca, spre deosebire de la mine in cap, in realitate culorile de pe pereti arata aiurea in combinatie cu lemnul de cires? Acest subiect urmeaza sa fie dezbatut astazi.

 

Nici nu stiu cu ce sa incep. Probabil cu momentul in care ia nastere ideea, nu? Ei bine, trebuie sa va avertizez de la inceput: o sa va razganditi de multe ori. Foarte multe ori. Asa ca incercati sa nu exagerati cu detaliile atunci cand va schitati, la figurat vorbind, mobila din camera care urmeaza sa fie redecorata. De ce? Pentru ca in magazine nu gasim intotdeauna ce visam noi, iar dezamagirea poate fi… profunda. Despre acest lucru vom vorbi putin mai jos.

Acum, insa, o sa aduc in discutie marimea camerei. Asa cum am spus si in primul articol, cel despre culori, primul lucru de la care trebuie sa plecam este spatiul pe care il avem la dispozitie. Daca aveti o camera incapatoare, perfect atunci. Puteti sa va gasiti mult mai usor ceva pe placul vostru. Dar ce se intampla atunci cand constructorul s-a hotarat ca usa chiar nu putea fi pusa mai la stanga cu vreo 10-15 cm? Da, propria experienta. Camera mea este una de marime medie: nici mica, nici mare. Undeva la mijloc, ceea ce este frustrant. Trebuie sa caut modalitati de a mai economisi niste spatiu pentru a evita aspectul aglomerat, adica cel pe care il am acum: pat relativ mare, amplasat in mijlocul camerei, dulapuri, biroul… si destul spatiu cat sa poti sa ai acces la cele mentionate. Sufocant. Pentru ce optez de data aceasta, pentru a da aspectul de camera mai mare? Pentru un pat de adolescent al carui mecanisc arata in felul urmator:

Si o canapea extensibila mi se pare o alegera echitabila. Defapt, aceasta a fost prima mea optiune deoarece mi se par confortabile si pot fi acoperite usor, in caz ca nu imi place tapiteria, haha. Va las o imagine si link-ul catre ceea ce imi doream eu inainte sa gasesc patul.

sursa

Eu visam la un sifonier maaare, in care ar incapea toate hainele perfect, cu o oglinda generoasa pe una dintre usile glisante in care sa imi pot verifica outfit-ul inainte de plecare. Am gasit ceea ce imi doream si era gata, gata sa lesin: parca era desprins din imaginatia mea. Am notat repede marimile si am venit acasa, sa vad daca ar intra dupa usa. Da, nu incape. Dulapul visurilor mele nu incape nicaieri la mine in camera pentru ca este prea lat. Ce vreau sa zic este ca, atunci cand plecati sa cautati orice fel de piesa de mobilier, asigurati-va ca aveti masurile la voi: asta nu trebuie sa fie mai lat de 50 cm, dar poate sa fie mai lung de 2 m, aici nu imi incape ceva ce depaseste marimea de nu-stiu-cat. Apoi, mergeti in magazin si rugati pe cineva de acolo (sa nu uitati sa va faceti cruce si sa spuneti 3 rugaciuni ca sa dati de o tanti mai cum se cade) sa va arate exponatele care se incadreaza. Asa aveti optiunile din care puteti alege si macar nu va mai faceti inima rea.

Pentru ca tot am ajuns la capitolul magazine, eu va sfatuiesc sa cautati bine inainte sa cumparati ceva. Eu, spre exemplu, am batut in lung si-n lat Dedeman-ul si Lem’s-ul pana mi s-a acrit. Mi-am gasit, pana la urma, mobila perfecta pentru mine intr-un magazin local, nu la fel de renumit, dar cu produse foarte bune. Nu va limitati doar la magazinele mari, cu toate ca pare ca aveti de unde alege si nu uitati ca, uneori, mai platiti si brand-ul.

Important este sa aveti, in linii mari, un plan cu ce va doriti. Oricum, odata ce ati ajuns intr-un showroom, va vor veni si alte idei. Totul o sa prinda forma relativ simplu atunci cand vedeti ceva potrivit. Aha! Asta intra acolo si langa pot sa pun si asta deci imi ramane loc si pentru aia. Din nou, propria experienta.

Daca tot vorbesc despre cum am facut eu, atunci sa va povestesc si despre ce am ales, pana la urma. Plecasem de la ideea ca vreau oglinda la sifonier, canapea extensibila si masuta de toaleta. Cea din urma reprezinta mai mult un moft (uite ca am recunoscut-o si p-asta), dar, sa fim seriosi, am nevoie de locul meu special cu farduri si treburi colorate unde sa ma simt relaxata si in comuniune cu spiritele femeilor care s-au luptat pentru ca noi sa avem drepturi. Deviez, ma scuzati. Acum un an gasisem cate ceva in Dedeman, insa mai trebuia sa caut, nu voiam sa ies pe prima poarta care aparuse de-a lungul drumului. Dupa cateva dezamagiri am gasit, in final, (dupa ce am vorbit cu o doamna foarte draguta care m-a ajutat extrem de mult) fix ce imi trebuia mie in materie de dulapuri: sifonierul care incape perfect, masuta de toaleta si comoda (la care renuntasem sa mai sper tot din motive de spatiu). Problema mea era faptul ca uram din toata inima culoarea (wendge), dar planetele s-au aliniat si ghiciti ce? Era disponibila si pe alb! Intr-adevar, tot are un fel de bordura din acel lemn maro inchis, insa arata mult mai bine asa. Si, alb! Intotdeauna mi-am dorit mobilier alb! Am comandat-o, am dat avansul. Canapeaua ramasese cea initiaiala pana cand mama a intrat in acelasi magazin si, fix in fata usii, era patul despre care va spuneam mai sus: poti dormi foarte bine pe el si fara sa il extinzi, dar, in cazul unui sleepover, se poate transforma rapid in unul pentru doua persoane. Lucrurile incep sa prinda contur…

Asa cum am spus si in cazul culorilor, este foarte important sa fiti hotarate, sa stiti ce vreti. Daca peretii ii putem vopsi mai repede, nu o puteam lua, din nou, de la 0 peste un an. Ganditi-va ca ce alegeti acum urmeaza sa locuiasca cu voi cativa anisori, dupa posibilitati. Si, nu uitati, daca cei de la magazine nu produc ce va doriti voi, intotdeauna ramane posibilitatea de a face pe comanda.

Data viitoare vom vorbi despre accesorii!

Voi ce tip de mobilier preferati?

Kisses,

large (5)

 

Tag-uri:

2 gânduri despre „R is for Redecoration #2: Mobila

  1. Dee 8 August 2014 la 6:38 Reply

    Si eu iubesc mobilierul alb si cand o sa am o casuta a mea … o sa-l am.
    Avem preferinte asemanatoare, sa stii. ;))
    Pupici

    • R. 8 August 2014 la 19:08 Reply

      Hehe, ma bucur sa aud asta🙂
      Kisses

Lasă un răspuns

